Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Komendantem Głównym Policji a Prezesem Fundacji dzieci Niczyje od 2008 roku działa „Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111”.
Numer telefonu należy do grupy ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Infolinia ma służyć dzieciom i młodzieży potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Linia 116 111 obsługiwana jest przez wykwalifikowanych psychologów i pedagogów, którzy potrafią rozmawiać z młodymi ludźmi o ich problemach i są w stanie udzielić im profesjonalnej porady w sytuacjach kryzysowych. Z konsultantami telefonu zaufania 116 111 można podzielić się swoimi troskami i problemami. Celem jego działania jest również poprawa samopoczucia, a często też bezpieczeństwa dzwoniących.
Numer 116 111 jest linią anonimową (dzwoniąc nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska, ani adresu zamieszkania, a numer 116 111 nie jest widoczny na rachunku telefonicznym, czy billingu). Połączenia z telefonów komórkowych i stacjonarnych są bezpłatne.
Działaniu linii telefonicznej 116 111 towarzyszy strona internetowa www.116111.pl, która umożliwia zadawanie anonimowych pytań online przez całą dobę.