Szkolenie RNZ - Reagowanie na niestandardowe i agresywne zachowania
W Komendzie Miejskiej Policji w Kaliszu realizowany jest kolejny kurs specjalistyczny. Policjanci z jednostek z terenu południowej Wielkopolski doskonalą swoje umiejętności interwencji wobec osób z zaburzeniami świadomości, agresywnych, będących pod wpływem środków odurzających, czy alkoholu. Podczas szkoleń z zakresu reagowania na niestandardowe i agresywne zachowania (RNZ), policjanci przygotowują się do nagłej modyfikacji taktyki podyktowanej zmianą zachowania agresywnej osoby.
Policjanci codziennie przeprowadzają interwencje, zarówno w miejscach publicznych, jak i miejscach zamieszkania osób. Niestety coraz częściej osoby, wobec których podejmowane są czynności zachowują się w sposób niestandardowy, emanują wysokim poziomem agresji, znajdują się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, bądź są to osoby z zaburzeniami psychicznymi. Należy pamiętać, że bardzo trudno jest przyjąć jeden algorytm przeprowadzenia interwencji, ponieważ nie ma jednego, stałego mechanizmu zachowania osoby agresynwej. Interwencje w takich sytuacjach są szczególnie trudne. Policjant musi być przygotowany do nagłej modyfikacji taktyki podyktowanej zmianą zachowania osoby, wobec której podejmowana jest interwencja.
Celem szkolenia RNZ jest zdobycie oraz doskonalenie umiejętności w stosowaniu środków przymusu bezpośredniego, a także taktyki i technik interwencji z uwzględnieniem niestandardowych zachowań osób. Policjanci podczas zajęć uczą się także współdziałania z innymi służbami podczas interwencji, udzielania pierwszej pomocy osobie poszkodowanej i stosowania zasad komunikacji w trakcie podejmowania interwencji. Ważnym etapem szkoleń RNZ, jest również symulacja interwencji policyjnych, podczas której funkcjonariusze mają możliwość ćwiczyć przeprowadzanie interwencji wobec różnych kategorii osób, w różnych sytuacjach i miejscach.
Szkolenia z reagowania na niestandardowe i agresywne zachowania są realizowane cyklicznie na terenie Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu.








