Informacje dla osób z niepełnosprawnością

Informacje dla osób z niedosłyszących

Niesłyszący i niedosłyszący petenci Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.

 

Film Tłumacz języka migowego - KMP

Pobierz plik Tłumacz języka migowego - KMP (format mp4 - rozmiar 31.1 MB)

 

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.).

Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. Aby to zrobić, należy:

pobrać i wypełnić formularz zgłoszenia - plik do pobrania poniżej - i przesłać na adres e-mail:
mariusz.fulek@po.policja.gov.pl bądź faxem pod numer: 47 77 511 74

tłumacz online dostępny przez komunikator Jabber. Informacja o usłudze na stronie: https://euslugi.policja.pl/eu/

Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie wielkopolskim został uruchomiony numer 519 064 780

Podczas zgłaszania za pomocą sms na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego należy napisać SMS:

  • jestem osobą niesłyszącą

  • adres zdarzenia: powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz numer domu lub mieszkania, numer klatki w bloku oraz piętro, na którym doszło do zdarzenia

  • krótką informację co się stało

  • ilość osób poszkodowanych

  • służbę, która jest potrzebna

  • swoje imię i nazwisko

  • Czekać na zwrotnego SMS z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia

Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.

Jak załatwić sprawę w Komendzie Miejskiej Policji w Kaliszu?

Krótki przewodnik w 10 punktach

1. Przygotuj się: Zanim udasz się do nas, upewnij się, że masz przy sobie dowód osobisty. Będzie on potrzebny do odbioru karty dostępowej.

2. Jak dojechać: Nasz obiekt bardzo łatwo znaleźć. Komenda Miejska Policji w Kaliszu znajduje się przy ulicy Kordeckiego 36. Nazwa komendy jest wyraźnie napisana przy głównym wejściu do budynku.

3. Gdzie szukać: Po przyjeździe zgłoś się do recepcji lub punktu odbioru kart dostępowych. Znajdują się one w holu głównym budynku. Nasz pracownik powie Ci dokładnie, co dalej trzeba zrobić.

4. Przystanek autobusowy: Jeśli chcesz przyjechać autobusem, możesz wysiąść na jednym z dwóch przystanków znajdującym się przy budynku Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu.

5. Pokaż dowód: Jeśli będziesz potrzebował wejść na teren komendy, konieczna będzie karta dostępowa „interesant”. Gdy już znajdziesz się w punkcie odbioru kart, okaż dowód osobisty pracownikowi.

6. Odbierz przepustkę Po weryfikacji tożsamości otrzymasz przepustkę, która upoważni Cię do wejścia na teren jednostki.

7. Nie chodź sam: Pamiętaj, że nie możesz poruszać się po terenie jednostki samodzielnie. Będziesz miał przydzielonego pracownika policji, który będzie Ci towarzyszył w trakcie przebywania na komendzie.

8. Zachowuj spokój: Bądź spokojny i cierpliwy. Wszystkie nasze procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Twojego jak i innych osób.

9. Zakończenie wizyty: Po załatwieniu wszystkich spraw, opuść teren jednostki zgodnie z instrukcjami wyznaczonego pracownika.

10. Pamietaj, że jesteśmy tutaj po to, aby Ci pomóc. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj!

 

 

Pliki do pobrania

Powrót na górę strony